2008, de lijstjes..

Net als vorig jaar had ik hier graag m'n eindejaarslijstjes van de beste films, muziek en strips geplaatst, maar een hardnekkige griep heeft dit helaas verhinderd. Voor het gemak plaats ik hier dus maar het jaarlijstje met mijn top 10 op het gebied van media, cultuur en welbehagen wat ik voor weblog eeuwig weekend maakte..

1. The Dark Knight.
Hoef ik denk ik geen woorden meer aan vuil te maken, behalve dat 't heel zielig is voor die andere toffe superheldenfilm (Iron Man) van dit jaar.

2. The Gutter Twins - Saturnalia.
Mijn Plaat van 't jaar. Onheilszwangere alternatieve rock van Greg Dulli en Mark Lanegan. Pikdonker en toch warm en mooi. Snel maar weer eens opzetten.


'Front Street' van The Gutter Twins

3. Kings Of Leon 'Sex On Fire'.
Omdat ze plaat van het jaar niet haalden in mijn lijst, dan maar de single van het jaar.


live @ Later with Jools Holland

4. Lowlands.
Op het niet boeken van eerdergenoemde Kings of Leon en die andere afwezige Maxïmo Park (en het wel boeken van the Sex Pistols) na wederom een topfestival. Uitschieters : The Flaming Lips, The Gutter Twins en dEUS.

5. Plunk - 100% Pure Plunk (Cromheecke & Letzer).
Beste stripalbum van het jaar. Het "ontbreken" van tekst wordt ruimschoots goedgemaakt met een overdaad aan humor. Of is het in dit geval een weldaad?



6. Beestjes - Wat hebben we het lekker! (Hans Klaver aka Schwantz).
Gemakkelijk het grappigste Nederlandse stripboek van 2008. U moet alleen niet allergisch zijn voor droge humor.



7. Neon Neon - Stainless Style.
Aanstekelijke 80ies retropop/electro van dj/muzikant/producer Boom Bip en Super Furry Animals-frontman Gruff Rhys. Een album vol met bliepjes en melodietjes die in je kop blijven hangen.


'I Lust U' feat. Cate Le Bon

8. Wall-E.
Beste animatiefilm van dit jaar. Prachtige beelden, leuke grappen en erg aandoenlijk.

9. Tropic Thunder.
Comedy van het jaar. Hier heb ik net zo hard om kunnen lachen als om Forgetting Sarah Marshall. Alleen was dit de betere film.

10. Five O' Clock Heroes featuring Agyness Deyn 'Who'.

Het bewijs dat er op een aardige tot matige plaat ook supersterke singles kunnen staan. Ook de Kaiser Chiefs bewezen dat dit jaar met hun single "Never Miss A Beat" van het album 'Off With Their Heads' en daarom mogen ze dit plekje delen.


Five O' Clock Heroes feat. Agyness Deyn

klik hier voor de andere lijstjes van de redactie van eeuwig weekend. klik hier voor m'n meest verse cartoon aldaar..

Reacties

  1. Ook wel een heel fijn lijstje "zo van alles wat" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem11:35

    ik heb die 2 PLUNK albums ook aangeschaft op de stripbeurs in Haarlem. Ben een groot fan van Cromheecke/Letzer. De Tom Carbon albums vind ik NOG beter, jammer dat die niet meer verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag Zwarte Piet.. en dan nu echt?