dummies..


u kent ze wel. (of niet)

in het geval van niet : dummies zijn boeken, maar dan met niks erin. een sterk staaltje uiterlijk vertoon, zeg maar. voor mensen als ik zijn dummies tevens lekkere uitlaatkleppen. ongegeneerd krabbelen op maagdelijk witte pagina's. schetsen, prentjes, complete strips, scenario's, mannetjes met achterlijke neuzen, poepende bejaarden..niks is te gek voor de pagina's van mijn dummy.
werk van anderen, al dan niet gewenst en/of getalenteerd, hersenspinsels, onaf en in de steek gelaten werk, vuig gekras en doodgetekende illustraties. of gewoon wat geinigs.

enfin, om een kort verhaal lang te maken; ik kwam bij de verhuizing onvermijdelijk al mijn dummies (een stuk of twintig) weer tegen. toch maar effe bladeren.

"..pff..geheh.....oh ja......dat was een flauwe..leuk...haha, die was ik alweer vergeten..hmmm, slechte grap, grappig mannetje wel..werkt nog, maar wel die tekst herschrijven.......dusss.........jezus, da's lelijk.."

dit was maar een selectie van de gedachten bij het terugzien van die bekladde, uitelkaar vallende boekjes.
maar ja, wat doe je ermee? meestal niks..
zonde, toch?

zodoende heb ik besloten om dit jaar een paar reeksjes "dummies revisited" te doen. een selectie cartoontjes en schetsjes, lichtelijk aangepast en/of bewerkt om het geheel wat toonbaarder te maken of gewoon geheel "hertekend"..

vanaf vandaag dus de eerste reeks dummies revisited op walhallie. het basismateriaal stamt uit 2001..

ben ik ook weer van die troep af...

Reacties

  1. Anoniem15:42

    "dummies zijn boeken, maar dan met niks erin". ah, dummies zijn de domme blondjes onder de boeken...:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Dag Zwarte Piet.. en dan nu echt?